samedi 29 avril 2017

Lolita Blog Carnival - Create A Coord Based On Royalty



Here is a new Lolita Blog Carnival entry! This week's topic is: Create A Coord Based On Royalty

Voici un nouvel article pour le Lolita Blog Carnival ! Le sujet de cette semaine est : Créer une tenue sur le thème de la royauté.



Today's entry is a lazy entry (I prefer to be crystal clear), as I present you the coord I created for attending to Omnia Vanitas. I'm veeeeeeeeery late in my event reports entries, so let me write briefly about this event. Omnia Vanitas is an event organized by the lolita association named Street Fashion Europe and that took place in Barcelona during March the 18th and 19th. It was a wonderful event and I hope I'll find time to write about it soon.

L'article d'aujourd'hui est un article de fainéante (je mets les choses au clair direct), puisque j'ai décidé de nous passer en revue la coordination que j'ai faite pour Omnia Vanitas. Je suis méga en retard dans mes articles liés aux divers events, et je vais donc vous présenter ce dernier rapidement. Omnia Vanitas est un événement de l'association lolita Street Fashion Europe qui a eu lieu à Barcelone les 18 et 19 mars. C'était vraiment un chouette événement et j'espère que je trouverai le temps d'écrire à ce sujet.


Anyway, for that particular event, I wanted to build a "mad queen coord" for the tea party of sunday. In that aim, and because of the vanitas theme, I decided to add some not too obvious detailed to my coord. The idea behind that was to be a mad queen who killed her husband because he cheated on her. To remember that betrayal, she decides to wear the picture of his mistress as a necklace, and the bones of her husband at her waist and her ears, to show everyone that revenge is stronger than love (crazy, isn't it!). Don't be afraid, the bones I wore were a mix of chicken and turkey ones that !my family has eaten during Christmas time!

Enfin bref, pour cet event j'ai décidé de faire une tenue de "reine folle" pour la tea party de dimanche. Et c'est dans cet objectif, mais aussi à cause du thème des vanités, que j'ai décidé d'ajouter à ma tenue des détails un peu cachés. L'idée était d'incarner une reine qui aurait tué son mari après avoir découvert qu'il l'a trompé. Afin de se rappeler sa trahison, elle décide de porter le portrait de la maitresse en collier, ainsi que les os du mari en ceinture et en boucles d'oreilles, afin de montrer au monde que la vengeance peut-être plus forte que l'amour (complètement taré quoi !). Mais rassurez-vous, les os en question sont en réalité un mélange d'os de poulet et de pintade que ma famille a mangés à Noël !


So, here is the coord rundown:

JSK: Juliette et Justine
Blouse: Souffle Song
Tights: Bourget
Shoes and crown: eBay
Jewelry and belt: Handmade
Wig: Bodyline



I hope you like this coord and this week topic. See you soon for a new one!
Be sure to check out this week's Carnival bloggers entries for more royal coords ♥ 


3 commentaires:

  1. Réponses
    1. Hello dear, I'm glad you like it! I found it on eBay, here is the link: http://www.ebay.fr/itm/NEW-Pearls-Crystal-Rhinestone-Wedding-Tiara-Crown-Prom-Pegeant-Headband-in-Gold-/381495081520?hash=item58d2e0fa30
      Have a good day ♥

      Supprimer
  2. Beautiful coord! And I love those shoes!

    RépondreSupprimer